HTML

Alfadiagnosztika

Alfa Romeo Diagnosztika

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Alfa Romeo 147 és a Számítógép

2010.01.19. 14:04 Tomasman

Kedves Olvasó!

Ezúton szeretnék segíteni neked olyan formában hogy elmesélem személyes tapasztalatimat Alfa Romeo 147 Diganosztikával kapcsolatban! Mivel az én autóm nagyon sok hibát produkált már sajnos ezért elgondolkoztam rajta hogy már lassan megérné gyári Alfa Romeo diagnosztikai müszert venni, aminek Examiner a neve! Ebayen találtam is majd 300eft magasággban, de ez az én tárcamnak nagyon magas tétel lett volna, ezért úgygondoltam hogy valami alternatív megoldást kellene találni! Mivel nagyon sok szervízben volt már az autóm láttam hogy miket csinálnak vele, mert mindig oda pofátlankodtam! Gondoltam is magamban hogy egy régi examinerrel csinálják a kocsim ami kb egy erős PII es számítógép és egy hiper modern WIN95 futtat egy alkalmazást ehhez jönn egy harveres interfész ami ugye hozzákapcsolnak a kocsihoz! Gondoltam nem kell ehhez "speciális" számítógép! Azért használom a speciális szót, mert a mai autószerelő szakmában sajnos nagyon sokszor előszeretettel használják a speciális szót! Egy speciális dolog van ami a gyári dignosztikához ami ugyebár az examiner hardvere! (mondjuk az exeminer szoftver sem érhető el) Viszont a mai világban szerintem nincs olyandolog amihez nincs valami alternatív megoldás! Szerencsémre alternatív megoldás itt is van!

Nah mivel hiba volt bőven olvasgattunk édesapámmal autódiagnosztikáról milyen kocsihoz mi kell találkoztunk egy pár fogalommal! Ilyenek voltak például a ISO, ELM, VAG, KKL, ODB, EOBD, OBDII. Hát ebből a sok fogalmas labirintusból rosszúl is jöttünk ki, mivel megvettünk egy olyan ELM327BT interfészt amivel motor hibakód tárolót tudtunk olvasni/törölni , meg gyorsulást mérni plusz még lóérőt is! Hát mivel nekünk nem ez volt az elsődleges ezért nem voltunk bolodgok, így SELESPEED váltó, ABS, AIRBAG még sehol nem voltak! Akkor Ez az ELM interfész volt az úgynevezett "mindent" tud 23eft-ért! Ezt az interfészt legjobban MoDiag nevű programmal lehetett használni szerintem, de ez mindig olyan volt mintha "egy lakásnak csak a bejáratáig jutnánk".

Amit a nagy labirintusból azt szürtem le, hogy van a Alfa Romeokban egy úgy nevezett BODY COMPUTER ami a kormány alatti részen taláható és ezen van az diagnosztikai csatlakozó is (képen pirossal jelölve) Itt a kép róla:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ehhez a Body Computer-hez (központi számitógéphez) csatlakoznak a külömböző Vezérlőegységek másnéven ECU-k! Külön vezerlőegyésége (ECU) van például a motornak, az ABS rendszerének, a selespeed váltó rendszerének is! Ezek az ECU-k mind a Body Computeren keresztül élhetők el! Ez a csatlakozó egy 16 tűs csatlakozó, és a csatlakozók különböző tüjén megy a komunikáció a külön vezerlőegységekkel!

Az a cél hogy a Body Computeren keresztül eltudjuk érni a külömböző vezerlőegységeket!
Az általam legolcsóbbnak, és legjobbnak mondható (ár/érték arányban) interfész a
VAG-COM KK/L neveztű diagnosztikai kábel! Ennek a kábelnek van USB változata ami nagyban megkönnyiti a telepítést mivel az USB plug and play (automata felismerés).
Egy sima VAG-COM KK/L USB kábel ára kb 7eft-9eft közé saccolható! Van egy olyan változata amiben kis kapcsolóval már kapcsolható hogy melyik lábon akarunk ECUval kommunikálni, ami sokkal gyorsabb egyszerübb és biztonságososabb is! Viszont az ára a duplája! :S Mondjuk ha azt nézzük hogy egy borsodi márkaszervízben 13eftért olvasnak és törölnek hibakód tárolót már megérte! (6eft 1 rezsi óra, 7eft olvasás törlés)

Nah elméletileg már megvan a kábel ami így néz ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meg van a kábelünk bedugjuk a kocsiba meg a számítógépbe és......? És természetesen nem törénik semmi! Sajnos azt kell mondjam hogy 30eft és regeteg bele fektetett idő után szembesülni kellet azzal hogy a szoftver húzosobb lesz mint a hardware! :S Már majdnem le is tettem a diagnisztikáról amikor ráakadtam az ALFADIAG nevü programra! Leírás alapján tud mindent nagyszerüen, sajna mivel nem annyira felkapott ezért ez az a program ami csak megvásárlás után használható valamire! Az ára pedig majdnem 60euro! Hát gondoltam még ez is megérné, de sajnos nem úgy álltam anyagilag (a válság alfáéknál is válság:S)! Majd egyik nap édesapám jött hogy a vaterán van eladó KKL kábel és adnak hozzá FIAT ALFA LANCIA programot is ami ingyenes! Gondoltam micsoda badarság ingyenes ALFA cucc? Ilyen nincs? A képről lenéztem a a címet, és lőn világosság!!!!
Hogy mit tud a program, és hogy milyen kocsikat támogat:
Sokféle FIAT/ALFA/LANCIA ,ABS,AIRBAG (mostmár),VDC,ENGIE,SELESPEED ECUhoz fér hozzá! Ezen belül rengeteg dolgot! Ami még nagyszerű hogy nem csak hibakódot ír és olvas hanem tud úgynevezett actuator teszteket is! Ami azért is nagyon jó mert tujda például a selepeedeknél az "újra tanítást" (ezt csinálja minden szervíz mielőtt bármilyen szerszámot is elővenne!) Egyetlen egy "gond" van ezzel, az pedig a már fent említett csatlakozó lábkiosztás dolga! Alap esetben eléred a MOTOR/VÁLTÓ vezerlő egységét, de a többi ECU-t nem! Ezért szükség van egy kapcsolóra amit egy müszerész beszerel ami a váltást végizi a külömböző lábak között! (ez akkor áll fönn ha nem gyári kapcsolós kábelt veszel, ami 13eft ) 
 

MEGJELENT A SZOFTVER 1.6-os verziója, tudja a MY99 és már a MY97es légzsák diagnosztikát is + BOSCH ME 7.3.1 Motor ECU-t (147) ) 

------------------------------> F O N T O S <-------------------------------

A DIAGNOSZTIKÁról tőlem mint laikustól azt fogadjátok el hogy legalább annyit lehet vele ÁRTANI mint amennyit használni! Szemre észnélkül nem lehet csinálni! Például egy AIRBAG rendszert nem lehet elérni úgy hogy összevissza kötegeted magnak a kábeleket! Amivel tegyük fel ha adsz neki egy zárlattal inpulsust lehet olyan kárt csinálsz a vezélőben ami már cserét igényel (és ez talán a jobbik eset)! Még a szoftver gyártói is azt ajánlják hogy csak a "profik" fogjanak a AIRBAG systemhez! EZÉRT MINDENKIT KÉREK HOGY INKÁBB 10XER KÉRDEZNI MINT 1XER CSELEKEDNI!

------------------------------> F O N T O S <-------------------------------

Ez a program ANGOL nyelvű aki egy picit sem ért angolul, az kérje jó angolos segítségét!
(nekem is sokszor megkell kérdeznem a dolgokat)

 A program neve és címe a következő:

fiatecuscan.net

Itt van How to Use (hogyan használjam), és még forúm is van!
 

Nem ezért a végére hagytam ezt a részt mert nem izgalamas csattanót akartam:P Hanem azért mert remélem végig olvasátátok a leírtakat és senki nem kezd el észnélkül kattingatni! Elmondanám hogy sikerült nekem is elérnem azt hogy a kocsimat sem tudtam beindítani, pedig csak a selespeed Ecut állítgattam! Persze aztán szerencsére egy body computer újraindítással sikerült megoldanom a problémát!
 

Tudom hogy van sok olyan ember aki ezt a dologot nálam sokkal jobban tudja! Sőt azzal is tisztában vagyok hogy sok dologgal biztosan fogolom zavarban szenvedek! Ezt a bologot csak azért hoztam létre mert jelenpillanatban nem találtam (lehet én vagyok béna, és nem tudom hazsnálni a googlet:) ) olyan magyar leírást ami leírja a parsztnak hogy mit lehet a speciális autója speciális gondjaival kezdeni viszonylag olcsón! Természetesen nem az olvasókat parasztoztam épp le, mert én is ebbe a kategóriába tartozok! Nem vagyok épp egy autószerelő, sem egy mérnök sem! CSUPÁN egy egyszerű ALFA 147 SELESPEED tulaj aki nem tudná finanszírozni a mai szervíz árakat ilyen gyakorisággal!
Építő kritikákat nagy örömmel fogodok ! ! !
 

Többször is fogom hagsúlyozni hogy a BLOGom célja nem az okoskodás, vagy az autószerelők lejáratása, én csak a tapasztalataimat mesélem el az olvasómnak! A célom egyedül annyi hogy probálok segíteni azokon akik egy picit müszakibb beállítottságú, és nem annyira tehetős Alfa Romeo tulajok! Akik számára talán segítség hogy ha egy hiba könnyen vagy talán ingyen is orvosolni tudnak!

Mára szerintem ennyi , holnap felrakok képeket a program ponots müködéséről is!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alfadiagnosztika.blog.hu/api/trackback/id/tr111684643
süti beállítások módosítása